Masa asfaltowa na zimno zapewnia trwałe i odporne na eksploatację uszczelnienie. Aplikacja jest bardzo łatwa i nie sprawia problemów – nie wymaga użycia specjalistycznych maszyn budownictwa drogowego. Masa odznacza się również wysoką odpornością na duży nacisk i działanie soli, słabych kwasów czy trudnych warunków atmosferycznych. Mieszanka sprawdza się przy wyrównywaniu powierzchni wokół metalowych urządzeń takich jak studzienki czy przejazdy kolejowe, znajdujące się w nawierzchni.

Mieszanka mineralno-asfaltowa na zimno to mieszanka mas bitumicznych służąca do napraw ubytków w drodze. Układanie nie wymaga narzędzi i obróbki termicznej. Produkt zapakowany jest w wygodne opakowania foliowe i posiada szerokie możliwości zastosowania. Nasze produkty są certyfikowane i wytwarzane pod nadzorem stosownych instytucji. Zastosowanie masy asfaltowej nie wymaga uprzedniego oczyszczenia ubytków, czy usunięcia istniejącej w nich wody. Konglomerat nie wydziela zapachu ani toksycznych oparów, nie brudzi urządzeń ani narzędzi potrzebnych do jego aplikacji.

Mówiąc tutaj o kładzeniu asfaltu na zimno czy też na ciepło, używamy tylko wygodnego skrótu pojęciowego. Słuszniej byłoby w tym przypadku stosować określenie „kładzenie mieszanek mineralno-bitumicznych”. Asfalt to tylko jeden ze składników takiej masy, spajający wszystko w jedną całość. Ponieważ w powszechnym jednak użyciu określenie „kładzenie asfaltu” zadomowiło się wszędzie już na dobre, więc i my w niniejszym tekście będziemy do niego sięgali. Oczywiście większości z nas, całkiem zresztą słusznie, asfalt kojarzy się przede wszystkim z budownictwem drogowym. Trzeba jednak wiedzieć, że nawierzchni szos i dróg nie buduje się z samego asfaltu, lecz ze specjalnej mieszanki.

Wszystkie luźne elementy, obce zanieczyszczenia, muszą być usunięte łopatą, szczotką drogową, szpachelką lub innym odpowiednim narzędziem. Jeśli powierzchnia jest zanieczyszczona duża ilością pyłu, bądź ziemi należy zwilżyć ją gdyż masa asfaltowa nie przylgnie odpowiednio do takich zanieczyszczeń. Również, jeśli ubytek jest wypełniony większą ilością wody należy ją usunąć przed przystąpieniem do jego wypełnienia IRR.

Mieszkanka mineralno-bitumiczna, stosowana na zimno, może być używana w temperaturze od -20, aż do +60 stopni Celsjusza. To imponująca właściwość, dzięki której produkt ten jest szczególnie polecany do naprawy dróg i wyróżnia się na tle konkurencji. Mieszankę bitumiczną na zimno można stosować w temperaturze otoczenia od -20°C do +40°C. W celu zapewnienia urabialności w czasie wbudowania, mieszanka powinna mieć temperaturę nie mniejszą niż 5°C. W okresie zimowym należy ją przechowywać w pomieszczeniu ogrzewanym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *